Pinkstereeeen!

11 juni 2014 - Peschiera del Garda, Italië

Hoi allemaal,

Het pinksterweekend zit er alweer op en wat was het gezellig druk. Zaterdag hadden we 46 aankomsten en 38 vertrekken, dat betekende 7 a 8 schoonmaken per persoon, best pittig! Ik ben die ochtend om 5 uur begonnen omdat er een familie in de vroege morgen huis ging vliegen en het ons makkelijker leek om dan gelijk dat huisje schoon te maken, scheelt toch weer 1 voor de rest van de dag ;). De avond daarvoor hadden Fanny en ik al eten en drinken klaar gelegd omdat we wisten dat er geen tijd zou zijn voor pauze. Ik ben heel blij dat ik genoeg gepakt had want die energie had ik zeker nodig die dag. De eerste check out verliep lekker vlot en de dag kon beginnen!

Ik had in totaal 7 cleans voor de hele dag en was er wonderbaarlijk al om half 2 mee klaar! Dat kwam vooral door de gasten die de huisjes super netjes hadden achtergelaten, daar worden we allemaal super vrolijk van. Na half 2 heb ik een clean overgenomen van een collega die er 8 had zodat we allemaal om 4 uur klaar zouden zijn voor de nieuwe check ins.

En je wilt echt niet weten wat voor rij er stond toen we daar aankwamen! Gelukkig hielp de vraag: 'hebben jullie al ingechecked bij de hoofd receptie?' en het antwoord: 'ja sorry, het is een lange rij maar eerder kunnen we u echt niet inchecken' om de rij te halveren. Belangrijk is om te weten dat de rij bij de hoofd receptie al zeker een half uur wachttijd had en iedereen daar toch echt eerst door heen moet, niet alleen voor selectcamp maar ook gasten van de andere organisaties.

Onze courier in charge nam de check in bij de receptie op zich en de rest bleef heen en weer fietsen om de gasten naar de mobile home te brengen. Om 5 uur hoefde er nog maar 12 families binnen te komen en hadden wij het volste vertrouwen dat dit wel zou gebeuren voor 8 uur. Om 8 uur liepen Fanny en ik dan ook snel naar de pizzeria om een pizza to go te halen en deze lange dag af te sluiten! Aankomende zaterdag verwachten we 46 vertrekken en aankomsten dus dat wordt nog meer aanpoten. Ik kijk er al weer naar uit, want een wijntje smaakt zo veel beter na een drukke dag ;).

Ciao tutti!

1. Marian:
    11 juni 2014
    Lieve Juanita, wat kan jij toch mooi en leuk schrijven. Ben blij dat alles lekker gaat. Hier begint ook de drukke tijd van prikken, salades maken en opmaken voor mij. Borden enz. klaarzetten en bij terugkomst alles weer schoonmaken. Lijkt wel een beetje op jouw werk alleen bij mij is er geen check in tijd dus kan ik eerst pauze nemen en dan weer doorgaan. haha
    lieve groet Ciao tutti(wat betekend dat?) dikke zoen, mam.
  2. Oma de Lange.:
    16 juni 2014
    Hoi Juanita .Wat ben jij lekker bezig zeg,als ik dat zo lees.
    Wel goed hoor,als je het tenminste naar je zin heb.
    Maar dat denk ik wel.Want je schrijft er zo leuk over.
    Vrijdag ben ik op de fiets naar Wieringerwerf geweest Ook wel lekker wat gedaan hoor,want het was aardig druk.
    Gister is er een zus, met man en twee kinderen van Tante Joke ,over gekomen uit Nieuw-Zeeland.Voor vier weken.Op vakantie hier in holland. Nou Juanita, weer leuk wat van je gehoord te hebben! Groetjes,een knuffel en xxx van oma..